debata:debata
 korešpondenčný matematický seminár  
kontakt.php

 


meno:
e-mail:
V ktorom roku vzniklo súčasné KMS?
Môj príspevok neobsahuje žiadne otázky k príkladom. Tie posielam vždy tam, kam ich posielať treba.
predchádzajúcich 100
peťo <peter~novotny~fmph~uniba~sk> - 16. 12. 2004 - 14:19:37 z drboun.ubyt.sdjls.uniba.sk
miso, ked si zratas, aka je pravdepodobnost toho, ze tri krat za sebou bude beta sa kryt s fks, vyjde ti solidne cislo. preco by sa to malo striedat? ved to by vobec nebolo nahodne, keby sa to striedalo. :))
mito <mito~szm~sk> - 16. 12. 2004 - 13:42:50 z drboun.ubyt.sdjls.uniba.sk
Peto Korcsok: Uplne presne to este nevieme povedat, ale v papierovej podobe by sa mali vsetkym riesitelom dostat niekedy v prvej polovici februara. Na internete budu o nieco skor.
Peter Korcsok <pkorcsok~gymmadsahy~edu~sk> - 16. 12. 2004 - 13:01:46 z drboun.ubyt.sdjls.uniba.sk
Ja by som sa chcel opytat jednu vec: Nevedel by mi niekto povedat, kedy budu rozposielane zadania prvej serie letnej casti KMS?
miso <michaltakacs~pobox~sk> - 16. 12. 2004 - 12:50:16 z drboun.ubyt.sdjls.uniba.sk
peto: ten Dirichletov princip je sice pekny, ale podla pravdepodobnosti by sa s fks mala striedavo kryt alfa,beta a uz 3krat za sebou to bola beta.
ondro <littlecoudy~post~sk> - 15. 12. 2004 - 21:54:05 z drboun.ubyt.sdjls.uniba.sk
Navazujem na Mitovu tradiciu a pridavam do plena nejaky priklad co som nasiel na webe... tento nieje lahky, ale je pekny a da sa s nim hrat :) ved posudte sami... Mame kalkulacku na ktorej funguju len gombiky sin, cos, tan, arcsin, arccos, arctan. Na zaciatku mame na displeji 0. Dokazte ze mozete na konecny pocet kliknuti na tych 6 gombikov dostat
a) lubovolne prirodzene cislo
b) lubovolne racionalne cislo
Predpokladame ze kalkulacka je uplne presna (teda ziadne chybicky, ani casom nevznikaju)
peťo <peter~novotny~fmph~uniba~sk> - 15. 12. 2004 - 01:44:56 z drboun.ubyt.sdjls.uniba.sk
je nemozne robit tri sustredka na prelome januara a februara tak, aby sa nekryli... to som chcel povedat :)
slavka - 14. 12. 2004 - 21:08:24 z drboun.ubyt.sdjls.uniba.sk
to bea: kedze ti idem radit ja, iste si domyslis moje zelanie, ze? a zober si gitaru...
skrecok - 14. 12. 2004 - 18:23:32 z drboun.ubyt.sdjls.uniba.sk
jasne bea, pod na KMS, poletis na Mars. to sa len tak nezazije (ja teda dufam, ze to nebude posledny krat, lebo Mars je perfektne cerveny a je to mimoriadne squela turisticka destinacia...)
ppershing - 14. 12. 2004 - 17:55:41 z drboun.ubyt.sdjls.uniba.sk
Aby som to uviedol s tymi sustredkami na pravu mieru - podla mna sa nemusia kryt - v jeseni som bol na 5 sustredenia (zo 6) a aj to pretoze fykos prelozili kvoli oprave objektu.
Takze nemyslim, ze je nemozne robit sustredka tak, aby sa nekryli.
2bea:pod na kms
peťo <peter~novotny~fmph~uniba~sk> - 14. 12. 2004 - 15:41:02 z drboun.ubyt.sdjls.uniba.sk
wifi prispevok :)
peťo <peter~novotny~fmph~uniba~sk> - 14. 12. 2004 - 14:51:57 z drboun.ubyt.sdjls.uniba.sk
na stranke pribudol dalsi sachovy tah. vid bkms2.doa.fmph.uniba.sk/sach.php. a je tam dokonca pohyblive gifko so zaznamom celej partie (plus gifko s prvou partiou, ktora bezala za cias SKMS a ktora uz skoncila :))
peťo <peter~novotny~fmph~uniba~sk> - 14. 12. 2004 - 14:50:00 z drboun.ubyt.sdjls.uniba.sk
oba seminare su dobre :). zo sustredkami je to tak: v principe byvaju tak 2 tyzdne, kedy mozu byt. a v nich maju byt tri sustredka (alfa, beta, fks). z dirichletovho principu vyplyva, ze sa budu nejake kryt. no a alfaci mozu tiez ist na FKS, takze davat default FKS naraz z ALFOU nie je dovod.
katka - 14. 12. 2004 - 14:46:22 z drboun.ubyt.sdjls.uniba.sk
kubus: preco?
kubus - 14. 12. 2004 - 10:30:28 z drboun.ubyt.sdjls.uniba.sk
FKS je lepsie!

.. ale asi aj tak pojdem na kms..;-)
jurošík <diehard~centrum~sk> - 13. 12. 2004 - 23:32:53 z drboun.ubyt.sdjls.uniba.sk
To je jasné, nech idú na KMS. Sú na to hneď dva dôvody :
1. poletia na Mars (i keď neviem, čo pripravuje FKS)
2. na FKS bude väčšia pravdepodobnosť dostania sa na sústredenie pre tých, čo si veľmi neveria (napr. ja)
:)
katka - 13. 12. 2004 - 15:34:32 z drboun.ubyt.sdjls.uniba.sk
to Bea: akoby nebolo jasne, ze ked sa spytas na debate kms, poradia ti ist na kms, a ak niekoho z fks, tak ti poradi fks
ja uz teraz nemam taky problem, fks som nejak nestihala posielat a budem rada ak sa dostanem na sustredko kms...
ale ono je to asi dost tazke zosuladit aby sa sustredka neprekryvali
bea - 13. 12. 2004 - 15:19:25 z drboun.ubyt.sdjls.uniba.sk
Mojkovia,viete istym exotom poradit,ci maju ist na FKS alebo KMS?Bolo by dobre, keby ste sa dohodli,alebo aspon dali spolu alfu s FKS... a inak je srandaaaaa pa-pa
radka - 13. 12. 2004 - 14:32:52 z drboun.ubyt.sdjls.uniba.sk
to Milka
Cavino Milus tak ako to vyzera s tvojou oslavou? By si mi mohla napisat kto vsetko tam bude ok?
Vito - 13. 12. 2004 - 13:06:53 z drboun.ubyt.sdjls.uniba.sk
Juhu aj ja:) sak to bolo dost dopohody na rozdiel od domaceho... uvidime sa na krajskom:)
Elfinka - 13. 12. 2004 - 10:44:34 z drboun.ubyt.sdjls.uniba.sk
juhu juhu juhu ja mam skolske kolo za plny pocet :o)
sranda, aj sprosti maju dakedy stastie :-D
peťo <peter~novotny~fmph~uniba~sk> - 11. 12. 2004 - 20:24:50 z drboun.ubyt.sdjls.uniba.sk
dik skrecok, uz mi to vysvetlili na izbe. :)
peťo <peter~novotny~fmph~uniba~sk> - 11. 12. 2004 - 20:20:17 z drboun.ubyt.sdjls.uniba.sk
dik skrecok, uz mi to vysvetlili na izbe. :)
skrecok - 11. 12. 2004 - 17:42:09 z drboun.ubyt.sdjls.uniba.sk
2peto: ak sa nemylim (a myslim, ze sa nemylim, lebo som sa na tom smial :) tak to znamena:
"povedali ste mi presny pocet oviec a potom ste zobrali psa"
Esminka - 11. 12. 2004 - 13:19:53 z drboun.ubyt.sdjls.uniba.sk
Vam sa zdalo skolske kolo MO A lahke?? No.... ja som tam prve tri hodiny sedela a neuspesne som sa snazila cosi zratat.. Potom som si uvedomila, ze z tej geometrie aj tak na nic nepridem a ze ta 3 je blbost, tak som zratala asi za 15 min 1, potom som popisala omacky ku geometrii a zacala som pisat 3, pravdaze, po casovom limite (ale pred odovzdanim:) mi to uz aj zrazu vychadzat zacalo, tak som tam napisala moj vysokopokutny postup bez akychkolvek odovodneni a tak... No... esteze to opravuje nasa matikarka :))
peťo <peter~novotny~fmph~uniba~sk> - 11. 12. 2004 - 09:50:16 z drboun.ubyt.sdjls.uniba.sk
no ja som asi mimo... :) skuste mi spravne prelozit poslednu vetu toho vtipu, mozno pochopim.
btw., akurat som na fotovej prednaske klubu trojstenu. mozem robit zive vysielanie :)
takze: akurat ma nakresleny stvoruholnik na polku otvorenej tabule, o ktorom prehlasuje, ze je rovnobeznik. ale vobec nevyzera ako rovnobeznik...
skrecok - 10. 12. 2004 - 17:34:57 z drboun.ubyt.sdjls.uniba.sk
:) it's really good mathematical joke :)
Ondrej <littlecoudy2~post~sk> - 10. 12. 2004 - 14:19:29 z drboun.ubyt.sdjls.uniba.sk
Inac ked tu Franta zacal s tou Anglictinou (inac drzim palce Franta!!) tak by som sem rad napisal vtip o matematikoch co sa mi dnes nahodou podarilo najst na nete a sa mi moc paci. Tu ho mate :)

A mathematical biologist spends his vacation hiking in the Scottish highlands. One day, he encounters a shepherd with a large herd. One of these cuddly, woolly sheep would make a great pet, he thinks...
“How much for one of your sheep?” he asks the shepherd.
“They aren’t for sale,” the shepherd replies.
The math biologist ponders for a moment and then says, “I will give you the precise number of sheep in your herd without counting. If I’m right, don’t you think that I deserve one of them as a reward?”
The shepherd nods.
The math biologist says, “387.”
The shepherd is silent for a while, and then says, “You’re right. I hate to lose any of my sheep, but I promised—one of them is yours. Take your pick!”
The math biologist grabs one of the animals, puts it on his shoulders, and is about to march on, when the shepherd says, “Wait! I will tell you what your profession is, and if I’m right, I’ll get the animal back.”
“That’s fair enough.”
“You must be a mathematical biologist.”
The man is stunned. “You’re right. But how could you tell?”
“That’s easy! You gave me the precise number of sheep without counting—and then you picked my dog....”
jano - 10. 12. 2004 - 07:40:02 z drboun.ubyt.sdjls.uniba.sk
2 vsetcicosakmilkechystaju(Kaja)ten odvoz asi padne, bo na vikend nam to auto nezikne asi!
miško <rjasko~sturak~sk> - 09. 12. 2004 - 22:58:24 z drboun.ubyt.sdjls.uniba.sk
Mame tu skvelu novinku! V spolupraci s Oddelením didaktiky fyziky KTFDF FMFI UK vam prinasame nieco, co tu este nebolo! Nieco, co fakt stoji za to! Nemozes sa dostavit na Akademiu Trojstenu? Mas pristup na rychly net? Tak si pozri prednasky Akademie trojstenu cez internet!
Pepe <pepee~zoznam~sk> - 09. 12. 2004 - 22:43:29 z drboun.ubyt.sdjls.uniba.sk
***jou jou, ide sa akademicit!! :)***
2 5KO - jajaj, zle je s tebou. Ja by som tomu autobusarovi tak vynadal, ze si koli nemu prisiel o medailu z MSR... :)
buggo <buggo~mist~sk> - 09. 12. 2004 - 19:49:21 z drboun.ubyt.sdjls.uniba.sk
a zajtra bude Akademia TROJSTENu .. juchuuu :)
skrecok - 09. 12. 2004 - 18:10:12 z drboun.ubyt.sdjls.uniba.sk
2peto: nie, ale rata sa to tak, ze skrecok to zrata a potom vysvetli svoje riesenie ostatnym...
a potom sa cudujem, ze som v kraji prvy ;)
miso - 09. 12. 2004 - 15:18:57 z drboun.ubyt.sdjls.uniba.sk
2ppershing: ja som nahodou cely den bol poctivo v skole (AO) - este dlhsie ako ty
miso - 09. 12. 2004 - 14:47:46 z drboun.ubyt.sdjls.uniba.sk
2ppershing: ja som nahodou cely den bol poctivo v skole (AO) - este dlhsie ako ty
ppershing - 09. 12. 2004 - 14:04:16 z drboun.ubyt.sdjls.uniba.sk
2miso: Ty jeden flakac, nemohol som ta dnes zohnat v skole
miso - 09. 12. 2004 - 13:29:04 z drboun.ubyt.sdjls.uniba.sk
2foto: dostal si odo mna maily?
kaja - 09. 12. 2004 - 08:03:15 z drboun.ubyt.sdjls.uniba.sk
2milka:tak mi napis o co ide,plis!
ppershing - 09. 12. 2004 - 07:52:38 z drboun.ubyt.sdjls.uniba.sk
2skrecok:no, tak to ste percentualne omnoho lespi ako my, ja len chcem vidiet, kolko ludi z nasej skolu bude mat nad 10 bodov
peťo <peter~novotny~fmph~uniba~sk> - 08. 12. 2004 - 20:22:04 z drboun.ubyt.sdjls.uniba.sk
skrecok, myslel si skolskeho? ale aj tak, vam akoze radili profaci abo co? ste im mali vynadat, ze to zratate aj sami...
5KO <orwin~pobox~sk> - 08. 12. 2004 - 18:23:55 z drboun.ubyt.sdjls.uniba.sk
2vsetcicosakMilkechystaju: je mi luto, ale je absolutne nemozne, ze by som prisiel... Ide o to, ze prave ten vikend mam MSR v plavani co mali byt moje posledne za ziactvo, a ja somar som si vcera ked som bezal na bus do divadla vyvrtol clenok... Teraz su nasi na mna nastvany a keby som im povedal, ze chcem niekam ist, asi ma vydedia a vyhodia z domu...
Tak si to tam teda uzite, ved sa hadam stretneme niekde inde a niekedy inokedy ;)
skrecok - 08. 12. 2004 - 16:15:38 z drboun.ubyt.sdjls.uniba.sk
2katka: plati, ale zo sposobu riesenia krajskeho kola u nas vyplyva to, ze tam aj tak vsetci postupia... dufam, ze chapes :)
Milka - 08. 12. 2004 - 14:21:16 z drboun.ubyt.sdjls.uniba.sk
2vsetcicosakumnechystaju:no vidite uz aj odvoz mate..kaja,ty tusim ani netusis o com tocime,lebo to mas vsetko vysvetlene v liste,ktory este neodisiel:)ja ho dnes poslem...ak ho mam v taske ...ak nie,ta ti poslem sms...
papa!
katka - 08. 12. 2004 - 12:46:40 z drboun.ubyt.sdjls.uniba.sk
skrecok: ako je to mozne, neplati nahodou take pravidlo, ze postupit na kraj moze len ten kto ma v skolskom kole aspon 10 bodov?
Ivka - 08. 12. 2004 - 11:27:37 z drboun.ubyt.sdjls.uniba.sk
2peto, kaja :idete k milke a lubke ? potrebujeme to vediet lebo mozno budeme mat odvoz tak ci by ste sli aj vy
ppershing - 08. 12. 2004 - 07:32:33 z drboun.ubyt.sdjls.uniba.sk
2olympiada: nebola vobec tazka, aj ked zistujem, ako casom starnem, a moje riesenia sa predlzuju a predlzuje sa aj cas na riesenie:-)))
Franta - 07. 12. 2004 - 18:58:21 z drboun.ubyt.sdjls.uniba.sk
Helloooo everybody :)

You can guess where I am now... Yes.. You are right.. At second best university of the world (the first is clearly UK in Blava;) at the university of Cambridge... And really, normal human has no idea what the student paradies... So I suggest, go and try it too... it really stands for it! :)

Have a nice time, good bye :)
skrecok <skrecok_~post~sk> - 07. 12. 2004 - 17:13:11 z drboun.ubyt.sdjls.uniba.sk
nuz, bolo to len skolske kolo a bolo dost lahke teda a navyse sa u nas nerata o postup, ale len tak, lebo na kraj aj tak pojdeme vsetci, lebo nas je malo...
katka - 07. 12. 2004 - 15:50:20 z drboun.ubyt.sdjls.uniba.sk
Ahojte vsetci,
ako je mozne, ze tu este dnes nie je ziadny prispevok?
inac ako sa vam dnes darilo na olympiade?
Jaroslav - 07. 12. 2004 - 15:49:49 z drboun.ubyt.sdjls.uniba.sk
Takže poctivo sa zapájam do polenodebatky a posielam „k veci”-príspevok, nie ako tie zvyšné...to len kvôli uvoľnenejšej atmosfére debatky.
Ondro: S poľutovaním musím skonštatovať, že Ti v tvojom individuálnom zápase nemám ako pomôcť, lebo sa viac prikláňam k názorom druhej strany.
Ja sám som si ale istý, že som v tejto záležitosti skôr na tej tretej nezaujatej strane poskytujúcej nadhľad do tej dilemy a pevne dúfam, že nie som jediný (Človeku je samému smutno, môže vydržať samotu, ale aj tak je mu stále smutno- a to nie je práve výhra.Ako som povedal, odveci keci nie sú vždy na škodu, dodávajú psychický nadhľad, aj keď niekedy pôsobia príliš sebaisto:).
Je to aj preto, že na túto úlohu som doteraz nereagoval, ale hlavne som sa s ňou stretol pred pár rokmi v jednej veľmi cennej knižôčke (Hippokratove mesiačiky a iné fajn veci- to mi pripomína moje nedávne trampoty s odosielaním riešení v súvislosti so zdravotnými problémami, ktoré iní obozretne riešia skorším lúštením úloh... Ale to je Matmix, ten tu namotávať nechcem.).
Úloha je naozaj ľahká a vy sa skôr hádate na všeobecnejšej úrovni, preto toľko trampôt...
Ako to už vo všeobecnosti býva, v každom skutočnom spore je pravda na oboch stranách. Ale pravda je len jedna:), preto ak množstvo pravdy u Teba je „a” a u opozície „b”, tak a + b =1:))
(také tézy o viacerých pravdách sú obyčajné namotávačky, hlavne ak si uvedomíme, že pravdu stotožňujeme s autentickou realitou, a tá je iba jedna (dokonca aj v matrixe:).‘Viac právd’, to sú tie „a” a „b”, ale hadám raz niekto príde a naučí nás sčítať...).
Nuž teda, môj hrubý odhad je: a ~20%
Iste si mal veľa času na premýšľanie a tak si už najskôr prišiel na omyl tvojho postupu, takže skúsim podať nejaké sebestačné myšlienky, ktoré Ti možno udajú pohľad na vec, ktorý si ešte nevyskúšal.
Nechcem sa Peťa dotknúť, ale jeho príspevok beriem skôr ako rezignáciu od Tvojich starostí a pomôže pochopiť skôr tým, ktorí už pomoc nepotrebujú, keďže pochopiť jeho myšlienky sa najskôr dá na základe tých z úlohy...
V zadaní bolo v podstate vylúčené bočné účtovanie Neplatiča, lebo pojem ‘spoločná večera’ akiste znamená rovnaký podiel na príprave jedla, čo si My na Slovensku v týchto pohnutých časoch vieme dosť ťažko predstaviť.Okrem toho si si pripustil ten príklad priveľmi k srdcu- bol to názorný zjednodušený model a neudané stavy vecí proste neexistujú (napríklad zarátať uhradu alternatívne rozbitých tanierov, odmietnutá nechutná večera, atď, et cetera, ....).
Naproti tomu Ferova úvaha o rovnakých výdajoch bola hrubá chyba, lebo úloha nič také nestanovila a Neplatič mohol najskôr podhodnotiť cenu požitej stravy (pokojne mohol platiť 8 Sk za stravu za 120 Sk, úloha netvrdí, že sa s dámami vyrovnal gentlemansky- to by sme najsamprv očakávali od NEPLATIČA priveľa...). Priznám sa ale, že Ferova metóda riešenia úlohy mi vôbec neprišla na um.
Tvoj názor , že je správne rátať s cenou polien, je úplne správny a je nemožné vyvrátiť Ti ho. Akurát bez obtiažnosti prehliadneš fakty, ktoré pri inom postupe bijú do očí.
Práve preto je najlepší spôsob, ako problém vyriešiť, použiť Tvoj postup, aj keď je to najobtiažnejšie. V tomto bode Ťa Fero úplne správne vystríhal pred tou najdôležitejšou chybou- obe panie zaplatili podľa Tvojho úsudku za polievku 12 Sk, ale Neplatič len 8 Sk!
Keďže Neplatič nemusel zaplatiť férovo, mohol nastať pri varení deficit medzi hodnotou "surovín" (8 polien a 8korún) a hodnotou produktu (3 porcie jedla), takže jediný možný význam pre spravodlivé rozdelenie peňazí je také, aby obe panie mali rovnakú percentuálnu škodu alebo zisk z profitu. To sedí, lebo v Tvojom vysvetlení sa použili polená za 32 Sk a preto každá pani dostala jedlo za cenu 10,66... Sk
a Tretinová a Pätinová preto mali stratu v pomere 1:7, čo sa zhoduje s pomerom množstiev surovín poskytnutých Neplatičovi.
Rád by som rozobral aj ďaľší Tebou uvedený príklad, ale uznaj, stačilo ( aj času, aj priestoru).
Rada na záver- zdravý sedliacky rozum nadovšetko:)
rúža <0potocny~st~fmph~uniba~sk> - 06. 12. 2004 - 10:04:02 z drboun.ubyt.sdjls.uniba.sk
2 ja :)) -> To nie je chyba. Chceli sme nasho snaziveho riesitela Zoltana povzbudit...aby nebol posledny. Inak uz nam pisal aj on, ze v tom poradi mame chybu. A my sme mu odpovedali, ze to nie je chyba, ze to je za tu jeho snahu. A on nam odpisal - citujem: "Dakujem, ze si vazite moju snahu, ale to nie je dovod na to, aby som bol uprednostneny pred Paulou Ľ. Aj tak riesim prioritne alfu, takze na poradi v bete a game (pricom v game poradie nie je - poznamka autora prispevku) mi az tak nezalezi. A ak ste sa bali, ze prestanem riesit, ked budem posledny, tak ste sa bali zbytocne. Zatial len zacinam, takze vas seminar riesim skor v duchu: nie je dolezite vyhrat, ale zucastnit sa a ziskat skusenosti." Takze to asi vratime naspat.

2 Zoltan Zvysz -> Vdaka za priazen a drzime palce pri rieseni.
ja - 06. 12. 2004 - 00:11:38 z drboun.ubyt.sdjls.uniba.sk
inak mate dost zle triedenie... odkedy je Ľ na konci abecedy? chudak zvysz sa takto ocitol nie na poslednom mieste :(
ppershing - 05. 12. 2004 - 15:00:07 z drboun.ubyt.sdjls.uniba.sk
2ondro - posli mi prosimta tvoje icq, mame totiz skolu odpojenu od netu a na nej mam vsetky udaje z icq
Milka - 04. 12. 2004 - 18:05:37 z drboun.ubyt.sdjls.uniba.sk
2kaja:feeeeeest sory,ale ten list som nestihla poslat:(Snad v pondelok...mi musis zurivo prezvanat,aby som na to nezabudla:)
Jaj,jak sa tesim...na cokoladku:)))Zivot je hned krajsi:)
*papa*
Uzivajte si predvianocny cas:)
A starosti hodte za hlavu...hned sa bude lahsie kracat:)
kaja - 02. 12. 2004 - 20:26:33 z drboun.ubyt.sdjls.uniba.sk
2milka:no,vidis.cokoladu dostanes.tak dufam,ze ten listik uz cestuje lebo som TAAAAAAAAAAAKTO uz nervozna a cakam ked ho budem mat v rukach a citat:) a suhlasim s tebou.Ked chcete polemizovat o opisovani,napiste mail konkretnym veducim. Zivot je krasny a skoda byt mrzuty,hm? ;)
katka - 02. 12. 2004 - 15:19:58 z drboun.ubyt.sdjls.uniba.sk
taka nemila vec sa mi stala, opravena 2.seria nam este stale neprisla na skolu, predpokladam ze vsetkym ostatnym to uz prislo
jozef & rasto <creepone,rasto6sk~gmail,yahoo~com,co~uk> - 02. 12. 2004 - 13:34:41 z drboun.ubyt.sdjls.uniba.sk
je tu vyhodnotenie sutaze : vzhladom na to, ze sa jej zucastnili sutaziaci vopred vyluceni az na fera a milky a sutazilo sa o Milku, tak sme sa rozhodli gentlemansky udelit nasu cenu prave Milke :) Takze Milka ziskava 79 gramovu Milku. Blahozelame :D
ondrej <littlecoudy2~post~sk> - 01. 12. 2004 - 20:57:08 z drboun.ubyt.sdjls.uniba.sk
2log. hadanka: Peto, sak ked to poleno nic nestoji, tak je vlastne jedno kto ho dal.. sak je zadarmo :) obe prispeju rovnako... teda takmer nicim (alebo uplne nicim ak cenu beres ako uplnu nulu):). A Fero neuvazuje to, ze by si ten Nekuric mohol daco uctovat este navyse (ale neviem isto ci to zadanie nevylucuje). Moznoze je problem v tom, ze zadanie nieje uplne jasne a nie je tam presne povedane co sa mysli pod pojmom spravodlivo...Alebo len privelmi spekulujem(e) nad lahkym prikladom :)
Milka - 01. 12. 2004 - 15:55:46 z drboun.ubyt.sdjls.uniba.sk
2kambodza:Kto ma u seba list?Bo som o nom dlho nepocula..
2kaja:List je uz napisany(24)stran...odcestuje dnes ak to stihnem abo zajtra...
2all:Uz tu to opisovanie nerozmazavajte..si to vyrieste s konkretnymi veducimi,alebo to nechajte tak...lebo to len vyraba zlu nalada a nevrazivost..
*papa*a majte sa radi!
A usmev!!!
peťo <peter~novotny~fmph~uniba~sk> - 01. 12. 2004 - 15:17:31 z drboun.ubyt.sdjls.uniba.sk
ad kutik a jeho log. had.:
uloha s polenami je ekvivalentna s touto:
tretinova dala nekuricovi 1/3 polena, patinova mu dala 7/3 polena. vieme, ze polena su zadarmo (najma po vichrici v tatrach). nekuric sa ale zahral na bohateho a zaplatil slecnam za polena, ktore namali ziadnu cenu (resp. velmi malu = zanedbatelnu :)). ako si to maju rozdelit?
podla ondrovho riesenia maju ist napoly. to je zjavne divne, ved to by mali ist napoly aj v pripade, ze tretinova da 0 polien a patinova 10 polien.
prijemne rozmyslanie :).
mito - 01. 12. 2004 - 14:07:15 z drboun.ubyt.sdjls.uniba.sk
A aby som dal za pravdu svojmu predchadzajucemu prispevku, tu je priklad naozaj pre vsetkych: Dokazte, ze v kazdom strome s aspon dvoma vrcholmi existuju aspon dva vrcholy stupna jedna.
(Strom je suvisly graf bez kruznic, t.j. medzi kazdymi dvoma vrcholmi existuje prave jedna cesta. Stupen vrchola je pocet hran, ktore z neho vychadzaju. )
mito - 01. 12. 2004 - 11:25:03 z drboun.ubyt.sdjls.uniba.sk
Grafy>> 1. To predtym nasa uloha nebola. Naozaj. :)
2. Ondro, a toto zadanie neznie pekne? ;) Napr. Ferove riesenie je fakt dobre, Miki sa urcite potesi :) Btw. zadali sme to preto, ze nebola poruke ina vhodna uloha a tato sa nam zdala fajn; okrem toho je pristupna aj sirsej verejnosti, nielen IMO timu, ako sa moze na prvy pohlad zdat. Skuste si to aj ostatni.
Fero <simancik~zoznam~sk> - 30. 11. 2004 - 23:18:43 z drboun.ubyt.sdjls.uniba.sk
2Ondro: Co sa tyka logickej hadanky mas uplnu pravdu. Rovnako ako ju maju aj veduci. Oba postupy totiz vedu k tomu istemu vysledku. Sleduj: oznacme beznu cenu polena x a sumu, ktoru dostane Tretinova y. Celkove vydaje Tretinovej su 3x-y, Patinovej 5x-(8-y) a Nekurica 8. Aby boli peniaze rozdelene spravodlivo, tak vydaje vsetkych TROCH musia byt rovnake. Preto 3x-y=8 a 5x-8+y=8. Z tejto sustavy okmazite dostavame x = 3 a y = 1, preto Tretinova dostane 1 korunu, Patinova 7 korun a cena jedneho polena je 3 koruny. Ty si zabudol na Nekurica, a preto si si myslel, ze cena jedneho polena nie je urcena, ona vsak je. Da sa zistit aj jednoduchsie z toho, ze Nekuric zaplatil 8 korun za 8/3 polena (cast, ktoru spotreboval on).

2mito&miki: Majme dve rozne kostry A,B. Zoberme si nejaku hranu z B, ktora nie je v A a pridajme ju do A. Takto vznikne v A kruznica. Ta musi obsahovat nejaku hranu, ktora nie je v B (inak by v B bola cela tato kruznica a B by nebola kostra). Vyhodme tuto hranu z A. Dostaneme kostru, ktora ma s B o jednu spolocnu hranu viac (pridali sme taku, ktora je v B, a vyhodili taku, ktora v B nie je). Opakovanim tohto postupu prerobime A na B.
Ondrej <littlecoudy2~post~sk> - 30. 11. 2004 - 17:01:21 z drboun.ubyt.sdjls.uniba.sk
2Detsky Kutik: No, mozno len privelmi spekulujem:) za to ze "cena" polena nieje spomenuta v zadani este neznamena, ze by to od nej nemalo zalezat... Len mi povedzte, ci sa Vam zda spravodliva ta moznost ked poleno stoji 4SK co som popisal na konci... Inac akoze vzhladom na toho ujka to mozno bude tak jak vravis, ale vzhladom na tu Tretinovu a Petinou sa mi to zda uplne nespravodlive... A co takato uloha: Adam, Boris a Cyril si chcu uvarit veceru. Nechaju varenie na Cyrila a daju mu 70SK (z toho Adam dal 50SK a Boris 20SK). Vecer vsetci zjedia rovnako a Cyril im este vrati 40SK (kludne si vsak mohol zauctovat aj daco za to ze to musel robit on, to nevedia). Ako sa maju rozdelit aby to bolo spravodlive? Myslim ze tento priklad uz isto nebude rieseny Vasou metodou, ci hej? A ked si stanovime cenu polena, tak je aj velmi podobny povodnej ulohe, ci nie?

Sorry, ze pisem tolko dristov. Mozno uz kazdey na tejto debate tomu uplne rozumie, len ja nie a teraz tu pisem taketo keci :) Ak hej, tak ma zastavte :))

2Mito&Miki: ja uz som pocul ze aj to predtym bola Vasa uloha :) Ale neviem ci sa mi do toho bude chciet pustat, mam kopu zaujimavsie vyzerajucich prikladov na ratanie (aspon zadania zneju zaujimavsie) a vo vacsine z nich je sanca ze ho zratam (nie jaq ten co bol vtedy...) takze tak...
peťo <petergazi~inmail~sk> - 30. 11. 2004 - 16:11:35 z drboun.ubyt.sdjls.uniba.sk
2 mito & miki: skuste prestat zneuzivat riesitelov na ratanie domacich uloh z grafov, tuto ulohu o "prekostreni" si este pamatam ako som ju pred rokom riesil... :o)
mito & miki - 30. 11. 2004 - 15:40:13 z drboun.ubyt.sdjls.uniba.sk
Ondro a ostatni fanusikovia "Polhodinky s Grafmi">>
Dokazte, ze ak A a B su kostry n-vrcholového grafu G, tak existuje postupnost kostier A=A_0, A_1, ... , A_k=B, kde A_i a A_{i+1} majú n-2 spolocnych hran pre i=0, 1, ... , k-1.
Poznamka: Inak: Vezmime danu kostru grafu. V kazdom kroku zmenime jednu jej hranu. Treba dokazat, ze niekolkymi krokmi ju vieme zmenit na druhu kostru.
mito & miki - 30. 11. 2004 - 15:31:26 z drboun.ubyt.sdjls.uniba.sk
My by sme sa aj zapojili do tej sutaze, ale tej cokolady je dako malo. Chapete, Ruza, chlap ako hora, vsetko nam zje. Ved ho poznate...
mito - 30. 11. 2004 - 14:32:12 z drboun.ubyt.sdjls.uniba.sk
Ondro: Ale tu nezalezi na cene polena. Ide o to, v akom pomere prispeli nekuricovi a teda v a akom pomere si rozdelia "jeho" peniaze.
ondrej - 30. 11. 2004 - 14:16:29 z drboun.ubyt.sdjls.uniba.sk
2Peto: a ty si nemyslis, ze je divne to, ze obe maju rovnaky zisk (teda jednu porciu polievky), ale platia rozdielne vela? To podla mna spravodlive (a tak je to pozadovane v tej ulohe) nieje. V mojom rieseni sa opieram o to ze kedze maju rovnaky zisk (merany v polievke) tak musia mat aj rovnaku stratu. Ale polena a peniaze nemozes nijak rozumne porovnavat, tak som polena previedol na peniaze a potom som uvazoval dalej:) Sak si predstav, ze poleno stoji 4SK. Potom kebyze sa robi podla odpovedi v kutiku, tak Tretinova da 3 polena (12SK) a dostane 1SK. Petinova da 5 polien (20SK) a dostane 7SK. Teda jedna zaplati 11SK a druha 13SK a obe dostanu rovnako vela polievky. Kebyze sa to v tomto pripade robi podla mojho, tak obe zaplatia 12SK a dostanu rovnako vela polievky... no uznaj, co je spravodlivejsie ?
jozef && rasto (v abec <creepone,rasto6sk~gmail,yahoo~com,co~uk> - 30. 11. 2004 - 10:37:50 z drboun.ubyt.sdjls.uniba.sk
2detsky kutik:
2kaja: nichdig minidich
ondrej: thats me one
peto: in BELO amorios VYRY kontra Femine PUGNANT
franta: Qu'est-ce que c'est?
lenkatilka: strhla ma k sebe potvora
BEBE: Fantome, Gavora, Lady Anne, Koran, Pasek, DISTANC, Japan, Portancl, Neklan, Kostrava, Lukava, Melak, PARKOVISKO, Mohyla, Grifel, Metal, Genius, Tara, Furioso, Shaga, Dahoman, Gira, Narcius, Napoli, ...
Elfinka: my LUBIME riesitelov (nielen na veceru)

Ostatni: pozor, pozor je tu COMPETITION !!!
ale len pre tych hore neuvedenych (vynimku ma len detsky kutik)
cena: 79g cokoladovej cokolady MILKA
start:(6*pocet prstov na ruke).11.2004
koniec: 23:59 v prvy den dvanastich mesiacikov roku pana twenty oh styri.
vysledky sutaze sa dozviete: 23:59:59 tu !!!!!
FAQ:
Q: A ako sutazit?
A: Prispievat co najkvalitnejsie na debatu!
Q: Ako sa volam?
A: Nastenka.
Q: Preco nie?
A: a preco ano?

Vasi veduci Jozef a Rasto (v abecednom poradi)
peťo <peter~novotny~fmph~uniba~sk> - 29. 11. 2004 - 21:21:07 z drboun.ubyt.sdjls.uniba.sk
ondro, doriesme tu logicku hadanku z kutika. uznaj, ze v tom, aby tretinova doplacala patinovej, je tiez nieco divne... ved tretinova nepouzila z patinovej polien ani len pilinku, tak preco by jej mala platit?
ondrej <littlecoudy2~post~sk> - 29. 11. 2004 - 20:13:14 z drboun.ubyt.sdjls.uniba.sk
2grafy (Mito): ten vzorec som nasiel aj ja na nejakej z tych stranok, ale je to fakt sranda ze to vygoogli aj tuto debatu :) Myslim ze uz sa o tom probleme viac nemame co bavit, ked je rieseny nejakou brutalnou matikou... Mozes podhodit nejaku inu ulohu :))
lenkatilka - 29. 11. 2004 - 19:59:38 z drboun.ubyt.sdjls.uniba.sk
hmm, no k tomu vsetkemu... neviem, aj mne sa stalo, ze mi stiahli body za neopisane riesenie, ktore som ani nikomu nedala opisat ani som sa nebavila o spravnom rieseni. a som si to vydiskutovala s danym opravovatelom, taky uprimny rozhovor to bol a vysledok bol, ze sa mi tie bodiky vratili. preto by som netvrdila, ze si veduci nedokazu priznat vinu ;) a zasa ked je nieco tak uplne podobne, ze to vyzera, ze neni sanca, aby to nebolo opisane, tak sa velmi necudujem, ze niekomu sa strhnu body (a mozno je ta nahoda taky blbec, ze to naozaj vyzera akoby to preslo kpirkou a mozno ti dvaja ludia ani n necekli o tom)
ale zasa uplne suhlasim s jozefom, ze mozno je to az prilis prisne dane a ze to nie je uplne ono to az takto brat. mozno uz len kvoli tomu, ze naozaj nejaki ludia potom mozu vyzerat ako uplni hnusni podvodnici, co nemaju ani kusok slusnosti v sebe. a nemusi to byt tak
BEBE - 29. 11. 2004 - 18:10:47 z drboun.ubyt.sdjls.uniba.sk
2vsetci-A este k tomu je dost je dost absurdne obvinovat z opisovania , ked je toto obvinenie len hlupo vykonstruovane a navyse sa vobec nezaklada na pravde.A potom si o tychto vrajzeopisovacoch ostatny riesitelia myslia zle veci a to vobec nie je fer. Ale je otazne , zev ci si veduci dokazu priznat , ze v niecom spravili chybu a niekoho neopravnene obvinili.
mito - 29. 11. 2004 - 16:07:36 z drboun.ubyt.sdjls.uniba.sk
A moje grafy stale (zase) nic. A potom sa stazujte, ze debata nema uroven ;)
Elfinka - 29. 11. 2004 - 15:05:59 z drboun.ubyt.sdjls.uniba.sk
no je by som len dodala: co asi tak nuti ludi opisovat? vecsinou to je ten pocit, ze "ja neviem zratat ani jeden priklad"
tak co keby ste obcas dali aj nejaky zratatelny priklad ze by ludia nevzdavali samostatne riesenie po hodinach bezvysledneho rozmyslania...

a ani striehnut na opisovacov nieje dobre, oni sa vecsinou aj tak najdu a clovek sa nestava paranoidnym... :-)

ale inak je KMS zatial ajtak super len dufam ze zla nalada vsetkych prejde...
a veduci by predsalen mohli obcas aj pripomienky ucastnikov pocuvat, verim tomu ze by nikoho nezabilo keby si dakedy priznal ze body strhol neopravnene...
jozef <creepone~gmail~com> - 29. 11. 2004 - 14:31:02 z drboun.ubyt.sdjls.uniba.sk
2franta : Asi teraz hovorim skor za seba ako za ostatnych veducich ale obdivujem tvoj pristup. Si clovek ktoremu by na jednej strane mohli byt vsetky tieto afery ukradnute lebo aj tak sa nemas problem na sustredko dostat a na druhej strane sa tym zaoberas a to je fakt obdivuhodne. A v tvojich slovach je kruta pravda. Ja osobne som seminare riesil pretoze predstavovali urcity protiklad k nudnej a otravnej skole. Ak sa z nich stane kopia "skvelo" organizovaneho do.ebavacieho zariadenia ako je skola tak to fakt mozeme zabalit. Nechcem tym obhajovat Vlada alebo akehokolvek opisovaca ale myslim ze nad touto otazkou je fakt potrebne zamysliet sa. (ale zas kym je fet tak je to asi jedno :D)
mito - 29. 11. 2004 - 11:50:08 z drboun.ubyt.sdjls.uniba.sk
o5 grafy, teda 2 Ondro:) Teda okrem toho, ze vyhladanie postupnosti 11 34 156 1044 12346 v google hodi ako piaty result kms/debata ;) tak sa da najst kopa zaujimavych vysledkov, napriklad tento vzorec:
a(n)=2^binomial(n,2)/n!* (1+(n^2-n)/2^(n-1)+8* n!/(n-4)!*(3*n-7)* (3*n-9)/2^(2*n)+ O(n^5/2^(5*n/2)))
Tiez som sa docital, ze neexistuje uzavrety vzorec ;))
Ale Pista mi pred chvilou prezradil, ze sa podobnou temou zaobera vo svojej diplomovke :) Ano, tato tema presahuje nielen stredoskolsku matiku...
Franta <frakon~centrum~cz> - 29. 11. 2004 - 09:47:13 z drboun.ubyt.sdjls.uniba.sk
to vsichni: Tak naposledy k tomu DSQ... Bavil jsem se s Vladem i s par vedoucimi, abych nekomu nekrivdil nebo nesiril nepravosti. Vedouci k vylouceni Vlada duvod meli, a taky ho nalezite pouzili. Otazka je, ci to byl duvod ke strhnuti byt jen jedineho bodu v KMS.. k tomu to duvod nebyl... a tak byl pouzit trosku jinym zpusobem, kterym se zadny bod nestrhl.

to vedouci: Tim, jak vazne berete slovo fair play, uz ztraci to fair play smysl. Stale se snazite hledat opsana reseni, kdyz posle clovek ulohy po termine, tak strhavate haldu bodu, kdyz se nekdo nechova jako vzorny resitel (a vzorny resitel je vymyslena idealizovana postava) tak uz za to musi pykat...
Snazite zavadet takova pravidla, aby se kazdy resitel tomu vasemu vzorovemu resiteli primejnesim limitne podobal. Pak uz ale tento seminar ztraci tu skvelou atmosferu, kterou mohl mit mezi "normalnimi" limdi. Dostava atmosferu seminare, ktery resi "vzorovi" lidi v napeti strachu, ze by mohli udelat neco normalniho...

Tento seminar nese navez matematicky seminar. Je to ale matika kvuli ktere ho vetsina lidi resi? Urcite z casti ano, ale je to hlavne touha zase se setkat s lidmi, ktere clovek normalne na ulici nepotka, se kterymi si rozumi. Diky kmsku se tito lide muzou potkat a navazat pratelstvi, ale jen do te doby, kdy mezi nimi bude ta skvela atmosfera. A prave tato nam pomalu diky nekterym aferam vyprchava... tresty sice zaruci poradek, ale pak aby si clovek pripadal jak v policejnim seminari. Tot vse.
ppershing - 26. 11. 2004 - 20:57:12 z drboun.ubyt.sdjls.uniba.sk
uz sa tesim na misiu mars (teda dufam, ze sa jej zucastnim :-))))
skrecok - 26. 11. 2004 - 19:59:45 z drboun.ubyt.sdjls.uniba.sk
ty koxo, ta misia KMS je super, najma tie links :)
skrecok <skrecok_~post~sk> - 26. 11. 2004 - 16:24:35 z drboun.ubyt.sdjls.uniba.sk
tak som dostal KMS dnes a utekam hned pisat detskemu kutiku...
2katka: hej, je to sice konecne dobra tema, ale jedine, co sa nou dosiahne je to, ze si my ucastnici vypocujeme "stanovisko" veducich, ktore nebudeme ochotny akceptovat a veduci si vypocuju stanoviska poctivych riesitelov, ktory "nikdy" nic neopisali (v ziadnom pripade netvrdim, ze patris do tejto skupiny, ani ja tomu tvojmu trestu neverim) a veduci ho aj tak neakceptuju a odmietnu ho s tym, ze napis to oficialne na papier. myslim, ze ku kompromisu aj tak nedojde...
2veduci: nezda sa vam trochu absurdne, ze prave katka ma v bete za 11 nulu, v game za 11 devat bodov a navyse je tam vzorove riesenie podla katariny skrovinovej? sice to chapem, ze sa previnila v bete, tak jej v bete vynulujete bodove ohodnotenia, ale aj tak???
ondrej <littlecoudy2~post~sk> - 26. 11. 2004 - 16:19:14 z drboun.ubyt.sdjls.uniba.sk
2Detsky Kutik (logicka hadanka): Mne sa to riesenie s tymi polenami nejako nezda. Ja vam poviem ako by som to riesil ja (ale moze to byt zle, ak je to zle napiste ze kde). Oznacme si beznu cenu polena ako x. A pocet penazi ktore nakoniec dostane Tretinova ako y. Potom celkove naklady tretinovej su 3x-y a Petinovej 5x-(8-y). Aby to bolo spravodlive mali by byt ich naklady rovnake. Z toho vychadza, ze y=4-x. Teda Tretinova dostane naspet 4-x a Petinova 8-(4-x)=4+x. Kedze x je za normalnych okolnosti kladne musi este splnat y=4-x>=0 teda musi platit ze x<=4. Vtedy si peniaze vedia rozdelit tak ako som uz popisal. Inak by musela tretinova este daco petinovej doplatit. Neviem ako vy, ale mne sa toto riesenie zda take prirodzene a spravodlive...
ondrej <littlecoudy2~post~sk> - 26. 11. 2004 - 15:56:30 z drboun.ubyt.sdjls.uniba.sk
2Detsky Kutik (logicka hadanka): Mne sa to riesenie s tymi polenami nejako nezda. Ja vam poviem ako by som to riesil ja (ale moze to byt zle, ak je to zle napiste ze kde). Oznacme si beznu cenu polena ako x. A pocet penazi ktore nakoniec dostane Tretinova ako y. Potom celkove naklady tretinovej su 3x-y a Petinovej 5x-(8-y). Aby to bolo spravodlive mali by byt ich naklady rovnake. Z toho vychadza, ze y=4-x. Teda Tretinova dostane naspet 4-x a Petinova 8-(4-x)=4+x. Kedze x je za normalnych okolnosti kladne musi este splnat y=4-x>=0 teda musi platit ze x<=4. Vtedy si peniaze vedia rozdelit tak ako som uz popisal. Inak by musela tretinova este daco petinovej doplatit. Neviem ako vy, ale mne sa toto riesenie zda take prirodzene a spravodlive...
katka - 26. 11. 2004 - 14:57:06 z drboun.ubyt.sdjls.uniba.sk
pozdravujem vsetkych

konecne tu mame na debate nejaku vaznu temu na zamyslenie a nie len prazdne reci o pocasi a pod.

to Foto, Ruza a ini veduci: este mi neprisli opravene riesenia druhej serie, dufam ze pridu pondelok - potom sa k tomu vyjadrim ale neviem komu mam poslat ten mail
dufam ze sa uz konecne dozviem z coho som to obvinena lebo pravidla kms som citala velakrat a nie som si vedoma ziadneho porusenia
mt - 26. 11. 2004 - 13:01:03 z drboun.ubyt.sdjls.uniba.sk
2skrecok: jeden mail mi od teba prisiel, ten 5 + 2 minuty, neviem, ci si mi posielal este nieco ine
buggo <buggo~mist~sk> - 26. 11. 2004 - 09:22:50 z drboun.ubyt.sdjls.uniba.sk
A mame tu opaet novu anketu !! :)
Franta <frakon~centrum~cz> - 26. 11. 2004 - 08:25:28 z drboun.ubyt.sdjls.uniba.sk
2 Ruza: este sa pobavim s Vladem, co sa da tak zavazneho spravit, ze se by to bola hanba zdelit na debate.... Ale je pravda, ze je to medzi vami a Vladem. Takze hned sa ho idem opytat.........
A dakujem za odpovedi Ruza.
ondrej <littlecoudy2~post~sk> - 25. 11. 2004 - 21:10:37 z drboun.ubyt.sdjls.uniba.sk
2Mito a ini ulohu jeho riesivsi: Tvoje vysledky pre n=5 az 8 pomohli. Skusal som hladat explicitne vztahy a nic som nenasiel. Takisto ani zaidny zaujimavy rekurentny vztah som neobjavil. Tak som zacal pochybovat, ci to vobec ma nejake rozumne riesenie, ze ci nas tu Mito len tak nenamotava :). Tak som do googlu napisal: 11 34 156 1044 12346. Zistil som ze je to znamy problem ktory vyriesil Pólya a jeho riesenie je zalozene na jeho: "Polya's Enumeration theory". Pochopil som ze to umoznuje skonstruovat polynom g_n(x) v ktorom koeficient pri x^m udava pocet neizomorfnych grafov o n vrcholoch a m hranach (potom je odpoved na Mitovu otazku zjavne g_n(1)). Ako skonstruovat tento polynom som sa presne nedozvedel ale po tomto vsetkom to uz asi ani nechcem vediet, lebo to bude zrejme znacne presahovat stredoskolsku matematiku :)
kaja - 25. 11. 2004 - 19:31:12 z drboun.ubyt.sdjls.uniba.sk
2chalani:dufam ze sa vas to nedotklo,nemyslela som vsetkych.Je ich dost takych;) ale v nasej triede najviac
kaja - 25. 11. 2004 - 19:30:17 z drboun.ubyt.sdjls.uniba.sk
2milka:juj,list asi zamrzol,od utorka ho vyzeram a nikde:((( snad uz dojde bo som taaaaaaaaaaaak zvedava.
2all:my mame vcelku krasne pocasie len uz asi dvakrat sa to tu rozmrzlo a zas zamrzlo takze je tu bud lad alebo clapkanica:(
A spoluziacka mi povedala ze nahovari jedneho spoluziaka aby ma zguloval(aby nebola v tom sama-slubuje jej to 4 dni)....ti chalani su ako deti,fakt....
Foto <foto69~post~sk> - 25. 11. 2004 - 18:46:21 z drboun.ubyt.sdjls.uniba.sk
to Anonym: Urcite si za svojimi slovami stojis az tak ze si ochotny sa pod ne podpiast...
skrecok <skrecok_~post~sk> - 25. 11. 2004 - 17:18:03 z drboun.ubyt.sdjls.uniba.sk
teda, ked si clovek pozrie "par" stranok dozadu tak feri ma uplnu pravdu... ta zima je nadherna, sice je katarina, ale sak co tam po dakej pranostike. a este aj ten matboj bude... ma sa clovek z coho tesit :)
2mt: si si stihol precitat ten majl co som ti posielal, alebo ti ho poslat na tu druhu adresu?
rúža <0potocny~st~fmph~uniba~sk> - 25. 11. 2004 - 16:23:44 z drboun.ubyt.sdjls.uniba.sk
Neviem, ci ste si vsimli, ale vase 3 oblubene seminare (ak niekto nevie o ktorych hovorim, tak KMS, FKS, KSP) spojene v zdruzeni TROJSTEN pre vas pripravuju skvelu akciu:

Piatok 10.12. - prednasky Akademie Trojstenu

Sobotu 11.12. - Klub Trojstenu

Viac info najdete TU . Na vsetkych sa tesia vasi organizatori
mito - 25. 11. 2004 - 16:14:03 z drboun.ubyt.sdjls.uniba.sk
Ja sa vraciam k mojej oblubenej teme o pocte grafov. Napoviem, ze pre
n=5 je grafov 34
n=6 je grafov 156
n=7 je grafov 1044
a pre
n=8 je neizomorfnych grafov 12 346. Dufam, ze som vsetkym pomohol ;) Keby mal niekto zaujem, tak vieme tento pocet aj vseobecne, staci sa ozvat. Prijemne hranie.
anonym <neznamy> - 25. 11. 2004 - 15:00:01 z drboun.ubyt.sdjls.uniba.sk
zuzanka, feri: No neviem, ci to je taka nepodstatna tema. Ja co som pocul (a videl z vysledkovky) tak boli za opisovacov vyhlaseni niektori ludia ktorich poznam (nejdem menovat) a som si isty ze oni by asi tazko opisovali. Podla mna ich to moze dostatocne znechutit na to, aby ubudlo niekolko riesitelov. Neviem, o co v tomto zatahu proti opisovaniu veducim ide... Ved sa casto stava ze nejaky postup sa vyskytne viackrat, nie? Tak naco trestat riesitelov za to ked podobne rozmyslaju, pripadne pouziju prvy a zaroven najjednoduchsi postup co ich napadne, pricom na ten najjednoduchsi postup sa da jednoducho prist???
zuzanka <zuzka1804~hotmail~com> - 25. 11. 2004 - 14:26:06 z drboun.ubyt.sdjls.uniba.sk
no konecne sa tu ozval niekto mojim hlasom, uz dost dlho som tu nemala co povedat k tejto zurivej polemike...sa tato debata strasne zmenila a ma to vobec netesi...neda sa to spravit naspat, aby to bolo aspon trosku take ako predtym, prosiiim ?!
feri <ferika~centrum~sk> - 25. 11. 2004 - 11:55:24 z drboun.ubyt.sdjls.uniba.sk
ahojte vsetci! clovek raz za cas pride na debatu kms aby sa nieco zaujimave dozvedel, kto sa ako ma, kde sa co deje a tak, pripadne sa aj zasmial, a namiesto toho tu uz asi 10 stranok rozoberate problem toho, ze ci vlado vircik opisoval, ci su veduci paranoidni, ci su ucastnici poctivi, atd. sorry ale uz sa v tej sra*ke nerypme, je to nieco ako keby sme po futbalovom zapase kde rozhodca dal cervenu kartu hracovi za (ocividny?) hruby faul rozoberali (bez toho aby sme mali nejaky zaznam, video alebo tak) ci to ten faulovany nafilmoval alebo nie, ci sa rozhodca vobec pozeral tym smerom, ci ten vyluceny hrac isiel po nohe alebo po lopte... dofrasa, decka, toto chceme? ved sa tesme ze prisla zima, ze nam doma nevzala vichrica strechu, ze sa nam podarilo vyriesit tretiu seriu, ze bude presovsky matboj, ze bude akademia trojstenu, ze bude mikulas, a tak dalej... :-)
prajem vam pekny den!!!
rúža <0potocny~st~fmph~uniba~sk> - 25. 11. 2004 - 10:05:54 z drboun.ubyt.sdjls.uniba.sk
2 Franta: Prepac, ale chcem byt ferovi voci Vladovi a preto tu nechcem pisat to, akych podvodov sa dopustil a preco sme ho z nasej sutaze vylucili (je to len medzi nami a nim, takze ak ti to povie on, zvies preco). No uistujem ta, ze to bolo len koli necestnemu rieseniu nasho seminara.
Franta <frakon~centrum~cz> - 25. 11. 2004 - 09:13:20 z drboun.ubyt.sdjls.uniba.sk
2 Ruza: znamena to co jsi napsal, ze jste pri vylouceni Vlada z KMSka brali ohled na to jak to s nim vypada v jinych seminarich? Nebo jinak... ze byl vyloucen za jiny seminar? Protoze kdyz jsi napsal, ze to nebylo za prvni serii, a vylouceny byl az ted, tak tak to asi nemohlo byt za minuly semestr... A taky z toho co napsal Mito nejde usoudit jinak, nez ze to bylo za opisovani.
Na prasatku jsem se totiz s Vladem bavil, a bavil jsem se presne o duvodu DSQ, a myslim, ze jste ho z kmska vyloucit nemeli.
Ono by se to ted uz tezko vracelo, kdyz je po vikendu termin a druha serie je uz za nami, ale to nemeni nic na tom, ze jste ho vyloucit nemeli.
rúža <0potocny~st~fmph~uniba~sk> - 24. 11. 2004 - 18:16:37 z drboun.ubyt.sdjls.uniba.sk
2 Elfinka: Taktiez je v pravidlach napisane: "Priklady ries samostatne." A ked to niekto nepochopi ani po niekolkych upozorneniach (nedostane vela bodov za priklad + komentar o com je nasa sutaz a o com boj v duchu fair-play), tak musime prikrocit k tvrdsiemu postihu...jednak preto, ze nechceme, aby niekto necestny predbehol (pripadne az odradil od riesenia) niekoho, kto riesi podla pravidiel, dvak dufajuc, ze to konecne pochopi...ked to ani potom nepochopi, zrejme je nepoucitelny. No od buduceho semestra tie pravidla trochu inovujeme...a je smutne, ze je medzi vami par ludi, koli ktorym to budeme musiet urobit. A ver mi, boli by sme velmi radi (ako uz Mito spominal), kebyze ani zlomok casu nemusime venovat kontrole toho, ci nahodou niekto neriesil samostatne. To by sa zilo, keby vsetci zucastneni pochopili o com je cestny boj.

2 Franta: Videl si niekde na chate prispevok niektoreho z veducich, preco bol Vlado z nasej sutaze vyluceny? Vobec to nebolo koli 1. serii. No staci sa spytat Vlada, on vie, preco. A ver mi, keby sme toho casu badali u neho naznak polepsenia, uvazovali by sme, nevylucit ho. Ale spytaj sa veducich inych seminarov, mozno ti povedia nieco o Vladovej tohorocnej cestnosti...

2 Colka: Nemas pravdu! Bolo by od nas nespravodlive postihovat ludi za to, ked maju podobne riesenie. Postihujeme len ked je evidentne, ze niekto(-ri) riesil(-i) nesamostatne.

 

úvod | zadania | poradie | vzoráky | debata | sústredenia | výlety